Saturday, October 22, 2011

Aziz Bari mula fikir ceburi politik

Utusan Malaysia Online - Politik: "

KUALA LUMPUR 21 Okt. – Pensyarah undang-undang kontroversi dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Prof. Dr. Abdul Aziz Bari mengakui beliau kini berkira-kira untuk menceburi politik sedikit masa lagi.

Katanya, ini kerana beliau berasa tersentuh apabila melihat terdapat pihak termasuk para pelajar UIAM yang mengadakan demonstrasi di premis institusi itu bagi membantah tindakan universiti berkenaan menggantung khidmatnya.

Bagaimanapun, katanya, beliau lebih mengutamakan rancangan untuk bersara awal dari UIAM bagi menumpukan perhatian kepada usaha menulis dan menerbitkan beberapa buku pada masa hadapan.

“Saya sebenarnya tidak suka berpolitik kerana melalui akademik, saya bebas mengeluarkan pendapat saya melalui landasan ilmu yang dipelajari, tiada kekangan, itu yang saya fikir.

“Tapi dengan perkembangan melihat orang berdemonstrasi kerana penggantungan saya oleh UIAM hari ini dan ada dua akaun facebook diwujudkan untuk menyokong saya, hati saya tersentuh dan mungkin ada sesuatu boleh saya buat jika berpolitik,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini."

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment