Friday, December 2, 2011

Bapa anak satu terlantar


Bapa anak satu terlantar

Oleh : WARTAWAN SINAR HARIAN
 JENGKA 16 - Seorang pe­muda, Khairul Azman Ismail, 28, yang terlibat dalam nahas ­jalan raya berdekatan Felda Jengka 14 pada 21 November lalu bertuah kerana menerima kunjungan Pesuruhjaya Pas Pahang, Tuan Ibrahim Tuan Man.

Dia terbabit dalam kemalangan selepas motosikal yang ditungganginya bertembung dengan sebuah kenderaan lain.

Akibat kejadian itu, Khairul Azman patah kaki kanan selain retak di betis sebelah kiri dan terpaksa menerima rawatan di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (HoSHas) selama lapan hari, tetapi kini sudah dibenarkan pulang ke rumahnya di Jengka 16.

Bagaimanapun, anak peneroka Jengka 16 dan bapa kepada seorang anak ini bersyukur kerana terselamat dalam kemalangan itu walaupun mengalami kecederaan.

“Saya rasa bertuah kerana diziarahi Datuk Tuan Man. Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada ahli rombongan yang sudi melawat saya dan ahli keluarga,” katanya kepada Sinar Harian.

Turut hadir dalam program ziarah itu, Ketua Pemuda Pas Pahang, Shahril Azman Abdul Halim dan beberapa Jawatankuasa Pemuda Pas Kawasan Kuala Krau.

Sementara itu, Tuan Ibrahim yang merupakan Yang Dipertua Pas Kawasan Kuala Krau berkata, beliau bersimpati dengan kejadian yang menimpa mangsa.

“Kita berharap saudara Khairul Azman segera sembuh dan dapat menjalani kehidupan seperti sediakala serta dapat bekerja semula bagi menyara keluarganya,” katanya. Bapa anak satu terlantar - Pahang - Sinar Harian:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment