Saturday, December 24, 2011

Hasan Tarik Balik Komen ‘Negara Berkebajikan’

KUALA LUMPUR: Bekas pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Ali menarik balik komen beliau mengenai ‘Negara Berkebajikan’ yang dianjurkan oleh parti itu dalam satu sidang akhbar pada 20 Disember lalu.
Beliau mengakui terdapat unsur ketelanjuran saya sewaktu membuat ulasan terhadap perkara itu. Saya menarik balik komen mengenai ‘Negara Berkebajikan’.
“Saya memohon maaf kepada saf kepimpinan dan ahli-ahli parti terhadap keterlanjuran saya itu.
“Adapun yang lain daripada itu adalah sama seperti yang terkandung dalam kenyataan akhbar dan ulasan yang telah saya buat,” katanya pada sidang media di kediamannya di sini, Sabtu.
Dr Hasan yang juga merupakan Exco Kerajaan Selangor merujuk kepada komen beliau mengenai ‘Negara Berkebajikan’ di mana ia telah diterima dalam Muktamar PAS dan disahkan oleh Majlis Syura Ulama.
“Saya menyetujui tentang perkara yang dikemukakan. Namun pada masa yang sama juga mahu menyuarakan pandangan dan pendapat sebahagian besar ahli dan penyokong PAS serta masyarakat umum.
“Ada beberapa perkara yang diperlukan namun bukan perkara dasar (tetapi) perkara teknikal mengenai negara berkebajikan itu,” katanya.
Beliau bagaimanapun hanya mahu memastikan kandungan dan persembahannya menyamai dengan negara Islam namun yakin mengenainya.
“Ia sudah pun diumum dan dilancarkan pada minggu lepas, kemungkinan sama dalam konteks negara Islam itu dan negara berkebajikan,” katanya.
Dr Hasan secara peribadi berpendapat bahawa lebih baik sekiranya mewujudkan negara Islam daripada negara berkebajikan.
“Apapun, saya akur dengan apa yang telah diputuskan oleh kepimpinan tertinggi parti,” katanya.
mStar Online : Hasan Tarik Balik Komen ‘Negara Berkebajikan’:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment