Wednesday, January 11, 2012

Mesin gerudi hentak juruteknik

GOMBAK: Hanya kerana dituduh menjual mesin gerudi elektrik yang sudah dibaiki kepada orang lain, seorang juruteknik dibelasah pemilik barangan itu yang naik angin dalam kejadian di sebuah kedai barangan perkakasan am dan logam di Selayang Baru, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 11.30 pagi itu, mangsa yang berusia 24 tahun menyusun barangan di dalam kedai sebelum didatangi seorang lelaki berusia 20-an meminta dia menunjukkan rakaman litar tertutup (CCTV) dalam kedai itu.


Menurut sumber, pelik dengan sikap lelaki terbabit, mangsa cuba meminta penjelasan sebelum dia diberitahu ingin melihat bukti rakaman CCTV yang mendakwa mangsa menjual mesin gerudi elektrik kepada seseorang.

“Terkejut dengan tuduhan itu, mangsa menafikannya dan memberitahu sudah menyerahkan semula peralatan berkenaan sehari sebelum itu.


“Bagaimanapun, lelaki terbabit memberitahu mangsa berbohong kerana tidak menerima alat itu. Malah, sekali lagi mendesak mangsa membenarkannya melihat rakaman CCTV bagi membuktikan dia bercakap benar,” katanya.


Sumber berkata, mangsa memberitahu rakaman CCTV itu tidak boleh dilihat kerana kedudukan ia terhalang dengan kotak yang disusun tinggi.

“Jawapan mangsa menyebabkan lelaki terbabit naik marah lalu memaki-hamun. Mangsa meminta lelaki terbabit bertenang sebelum dia menunjukkan resit peralatan itu sudah diserahkan kepadanya.


“Namun tindakan mangsa itu menyebabkan lelaki terbabit gagal mengawal diri lalu mengambil mesin gerudi elektrik milik pelanggan lain dan cuba menghentak ke kepala mangsa,” katanya.

Menurutnya, terkejut dengan tindakan itu, mangsa mengelak dan memberitahu akan melaporkan kejadian itu kepada polis jika suspek memukulnya.


“Namun amaran mangsa tidak diendahkan sebaliknya lelaki itu menghentak mesin berkenaan ke kepala mangsa beberapa kali sebelum memukulnya.


“Sebaik lelaki itu beredar, mangsa yang cedera di kepala membuat laporan di Balai Polis Selayang,” katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah mengesahkan menerima laporan kejadian itu dan siasatan lanjut dijalankan.myMetro | Mesin gerudi hentak juruteknik:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment