Thursday, February 23, 2012

Dr Rani nasihat Hasan Ali tidak buat tuduhan

Dr Abdul Rani Osman

SHAH ALAM - Pesuruhjaya Pas Selangor menasihatkan Datuk Dr Hasan Mohamed Ali supaya tidak membuat tuduhan-tuduhan tidak berasas kononnya Menteri Besar pernah mewakilkan Exco Kerajaan Negeri, Ronnie Liu agar mengadakan pertemuan dengan jawatankuasa Masjid Nurul Iman, Rawang berhubung isu kepala babi, akhir bulan lalu.

Dr Abd Rani Osman berkata, maklumat yang diterima pihaknya menunjukkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak pernah mengeluarkan arahan sedemikian.Kata beliau, perkara tersebut juga disahkan oleh beberapa Exco yang dihubunginya baru-baru ini.

"Saya sudah berhubung dengan Exco-exco Kerajaan Negeri termasuk Exco dari Pas sendiri. Mereka menafikan ada arahan atau keputusan minta Ronnie Liu menjadi wakil Menteri Besar," kata beliau kepada Sinar Harian.

Kelmarin, Liu menafikan dakwaan Hasan, bekas Pesuruhjaya Pas Selangor bahawa Abdul Khalid mewakilkan beliau bagi meyelesaikan isu kepala babi di masjid tersebut.

Menurutnya, beliau sememangnya hadir di masjid berkenaan sejurus mendapat maklumat insiden yang berlaku, 31 Januari lalu.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pandamaran itu menjelaskan, kehadiran beliau adalah atas keprihatinan dan inisiatif sendiri tanpa mewakili Menteri Besar.

Menurut Hasan, sekiranya maklumat tersebut yang diperoleh menerusi panggilan telefon itu benar, beliau menggesa agar satu bantahan besar-besaran diadakan.

Mengenai kehadiran Liu di masjid itu, Dr Abd Rani, yang juga Adun Meru berkata, kemungkinan beliau mengadakan lawatan atas kapisiti peribadi.

"Kemungkinan Ronnie Liu hadir atas kapasiti peribadi, bukannya sebagai wakil Menteri Besar yang juga Exco bagi hal ehwal agama," katanya lagi.

Dr Rani nasihat Hasan Ali tidak buat tuduhan - Nasional - Sinar Harian:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment