Sunday, September 16, 2012

Individu pijak foto kena tahan



 
Kuala Lipis: Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, mengesahkan penahanan beberapa individu yang didakwa memijak dan membuang air kecil ke atas gambar Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat dan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Katanya, penahanan dilakukan mengikut bidang kuasa polis dan melengkapkan siasatan selepas menerima laporan. “Tangkapan sudah dibuat dan biar PDRM (Polis Diraja Malaysia) siasat perkara berkenaan secara menyeluruh. Tidak ada sesiapa akan terlepas daripada tindakan undang-undang, tidak kira siapa mereka, semua kena akur.
Tidak adil

“Apabila siasatan selesai... terpulang kepada pejabat Peguam Negara untuk mendakwa mereka. Tidak adil jika mahu serang agensi tertentu dan mendakwa mereka melambatkan perkara itu,” katanya selepas merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Lipis, di sini semalam.

Hadir sama, Ketua UMNO bahagian itu, Datuk Abd Rahman Mohammad dan timbalannya, Datuk Suhaimi Ibrahim.

Khamis lalu, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Bakri Zinin, berkata polis sedang mengesan sekumpulan remaja lelaki dipercayai terbabit dalam kes kencing ke arah gambar pemimpin pembangkang yang disiarkan laman web sejak dua minggu lalu.
Mengenai tahanan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang masih ditahan, Hishamuddin yang juga Naib Presiden UMNO berkata, sebahagian daripada mereka dibebaskan sebelum Aidilfitri lalu.

No comments:

Post a Comment