Sunday, September 30, 2012

Nelayan Temui Jari Manusia dalam Mulut Ikan


(Foto: Orange)

IDAHO - Seorang nelayan di Bonner County, Idaho, Amerika Syarikat (AS), Nolan Calvin terkejut mendapati jari manusia di dalam mulut ikan yang baru ditangkapnya. Namun tidak demikian dengan sang pemilik jari, Hans Galassi yang sama sekali tidak merasa terkejut  dengan hal tersebut.

Menurut Calvin jari manusia itu dia temukan ketika hendak membersihkan ikan jenis trout yang berhasil ditangkapnya di sebuah danau di Bonner County.

Calvin yang terkejut pun langsung menelepon pejabat keselamatan setempat untuk melapor temuannya, sementara jari manusia itu dia letakkan dalam sebuah wadah berisi ais. Aparat keselamatan segera menemui Calvin dan memeriksa cop jari yang ternyata adalah milik Galassi.

"Polis menelepon saya. Mereka mengatakan mereka memiliki cerita yang cukup aneh untuk saya dengar," ujar Galassi seperti diberitakan SuratkhabarSpokesman-Review dan dikutip Orange, Khamis (27/9/2012).

"Polis  pun mulai menceritakan, usai memancing di Danau Priest seorang nelayan.. saya langsung memotong dia dan mengatakan bahawa saya tahu kemana ini cerita ini akan mengarah. Jadi saya katakan kepada polis  biar saya yang melanjutkannya, nelayan itu menemukan jari saya dalam mulut ikan," imbuhnya.

Hans Galassi kehilangan empat jarinya dalam satu kemalangan ketika dia tengah melakukan olahraga wakeboarding sekira tiga bulan lalu. Tangannya tersangkut pada sesuatu di dalam air dan begitu dia berusaha keras menariknya keempat jari Galassi pun putus.

Namun ketika polis menawarkan Galassi untuk menemukan jarinya kembali, lelaki itu menolaknya. Polis mengatakan mereka akan menyimpan jari itu hingga beberapa minggu ke depan, menunggu hingga Galassi berubah fikiran.(rhs)

No comments:

Post a Comment