Monday, September 10, 2012

Rawatan luar biasa Mok Yam



Oleh Siti Rohana Idris
am@hmetro.com.my
         
TUMPAT: Walaupun mengalami masalah pendengaran, seorang warga emas berusia 81 tahun di Kampung Bukit, di sini, menjadi buruan pesakit barah, jantung dan individu yang gagal memperoleh zuriat hingga pernah satu ketika kediamannya ‘diserbu’ sehingga 30 orang.

Mariam Isa atau lebih dikenali sebagai Mok Yam yang masih petah bercakap terkenal dengan kaedah rawatan meletak tapak tangan pada anggota badan bermasalah sambil membaca beberapa ayat al-Quran, bukan saja menerima pesakit dari negara ini, malah warga Singapura dan Brunei turut mendapatkan khidmatnya.
Bagaimanapun, warga emas itu mendakwa sebelum dianugerahkan kebolehan membantu merawat penyakit berkenaan 14 tahun lalu, dia terlebih dulu menerima musibah apabila mengalami masalah pendengaran selepas enggan merawat pesakit.

Katanya, musibah itu menimpanya selepas mendapat beberapa ayat al-Quran menerusi mimpi sebelum merujuk kepada arwah bapanya yang meminta dia memanfaatkan ayat al-Quran berkenaan untuk merawat orang sakit.


“Beberapa hari selepas menerima mimpi itu, ada seorang jiran mengalami sakit perut tetapi saya tidak mahu merawatnya. Keesokan harinya, tiba-tiba saya mengalami masalah pendengaran dan hanya boleh mendengar jika seseorang itu bercakap dengan kuat.

No comments:

Post a Comment