Thursday, March 14, 2013

Projek 1 Pilot around the world helah apa sebenarnya?



Berita gempak.. Seorang budak berjaya mengelilingi dunia dengan memandu pasawat ringan lantas memecahkan rekod dunia dan dengan bangganya setiap rakyat Malaysia mendapat ganjaran RM2000 seorang...

Fuh..!! kalu endingnya gitu takper juga.

salam bro.. aku nak dedahkn 1 cite.. tolong siasat http://1rtw.com.my/v1/ web ni pasal 1malaysia round the world yang diorang nak buat gunakn 1pilot.. aku dapat info dari member aku yang kerja pilot bagi tau kos untuk nak menjayakan benda ni tuk masuk malaysia book of record ialah RM20juta...

15juta sumbangan felda,
1 juta najib ,
4juta dari malaysian youth (apa tah full name dia)

benda ni sahih... banyak pilot tengah panas, pasal ramai yang da abis blajar tak de kerje ... tapi diorang g bazir duit rakyat cam ni... mohon siasat....

Ahah... ni lagi

Hanya untuk pecahkan record dunia

Apakah benar kos untuk semua pengoperrasian ini menelan belanja 20 juta?

kos minyak pesawat
kos selenggara
kos kos berkaitan pengiklanan
kos kos berkaitan melangkai sembadan negara negara
kos keselamatan dan lain lain

20 juta tak mustahil.

Dan dikatakan kos tersebut di taja oleh 3 icon ini.. benarkah? gua googles jumpa.. laporan Sinar Harian rujuk sini yang di SAHkan ialah.. Majlis Belia Felda sekali lagi menaja benda tak berfaedah ni tak kala kakitangan felda bersungut tiada kenaikan gaji.

15 juta Sumbangan Majlis Belia Felda
1 juta dari seekor PM Najib
4 juta dari NGO Malaysian Youth

Apakah benar FELDA menghabiskan wang dengan menaja benda benda tak berfaedah ini?

KUALA LUMPUR - Seorang juruterbang muda Malaysia akan cuba mencipta rekod dunia dengan terbang sejauh 14,000 batu nautika dalam ekspedisi solo selama 50 hari memandu pesawat piston tunggal, Cessna P210.

Kapten James Anthony Tan, 21, dari Sungai Long, Kajang, akan melakukan penerbangan bersejarah sebagai "rakyat Malaysia pertama dari negara Asean mengelilingi dunia secara solo" pada 23 Februari di Subang Skypark, yang akan dilancarkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Pemegang rekod semasa juruterbang termuda mengelilingi dunia ialah Kapten Carlo Schmid, warga Swiss yang terbang solo tahun lepas pada usia 22 tahun.

James menempah tempat dalam Malaysian Book of Records sebagai juruterbang termuda yang terbang solo sejauh 13,803 batu nautika dengan pesawat piston tunggal dari United Kingdom ke Bangkok, Thailand, tahun lepas.

Sementara itu, pengurus projek 1Malaysia Around The World (1TRW), Azean Majid berkata penerbangan itu dianjur oleh Persatuan Juruterbang Muda Malaysia, Kementerian Pertahanan dan Majlis Belia Felda Malaysia.

Beliau berkata, James akan terbang dari 23 Februari mengelilingi dunia dan kembali ke Subang, 10 April.

Kerajaan menaja 10 peratus penerbangan itu sementara sektor swasta 90 peratus.

Pihak-pihak lain dalam sektor swasta yang ingin turut menaja boleh hubungi pengurus korporat 1TRW, Fazli Buyong di 012-5418996 atau e-mel beliau di fazli@1rtw.com.my. - Bernama

Apa pun.. agenda di belakang semua ini ianya helah.. BAGAIMANA HENDAK MENCURI WANG dengan cara berselindung?

Ya lah.. seperti biasa.. jika nilai pembinaan jambatan RM500 juta.. maka di buat dalam kertas kos kos tersebut RM800 juta.. so 300 juta tu masuk poket krony2... maka semua ni SAH diperlakukan dalam undang2... tak boleh dakwa dakwi.

Samalah halnya dalam kes ini.. Jika benarlah kos keseluruhan tu RM20 juta.... berapakah sbenarnya wang FELDA telah di SONGLAP?

No comments:

Post a Comment