Monday, April 22, 2013

Mertua Tamerlan tak menduga menantunya dituduh meledakkan bom Boston


KINGSTOWN - Keluarga Katherine Russell, isteri dari Tamerlan Tsarnaev yang dituduh AS sebagai salah satu suspek letupan bom marathon Boston, mengeluarkan kenyataan ringkas pada Jumat (19/4/2013) malam kepada wartawan di luar rumah mereka di Kingstown Utara, RI.

Russell berkahwin dengan Tamerlan Tsarnaev, yang ditembak polis AS pada pagi Jumaat. Ia mempunyai seorang putri setelah menikah dengan Tamerlan beberapa tahun yang lalu.

Keluarga Rusell sangat terkejut dan ketakutan mendengar khabar bahawa Tamerlan dituduh sebagai pelaku bom Boston dan ditembak mati oleh polis. Mereka menyampaikan, "Putri kami telah kehilangan suaminya saat ini, ayah dari anaknya. Kami sukar memahami awal bagaimana tragedi mengerikan ini terjadi. "

Mereka meminta untuk tidak diganggu dalam masa yang sukar ini. Keluarga Russell menamatkan hari dengan wartawan mengetuk pintu mereka. Mereka memulakan hari dengan kereta polis berhenti di depan rumah mereka.

Seorang jiran yang tinggal di seberang jalan mengatakan bahawa ia melihat kereta polis diletakkan di depan rumah keluarga Russell pada pagi Jumaat, termasuk kereta polis negara.

Paula Gillette (59) mengatakan bahawa salah satu orang di sana kelihatan seperti agen FBI yang mengenakan rompi antipeluru.
 

No comments:

Post a Comment