Monday, July 22, 2013

Dua lagi mati dalam keganasan di selatan Thailand

YALA 22 Julai - Keganasan di selatan Thailand berterusan dengan dua lagi kematian dalam kejadian berasingan hari ini.
Insiden pertama menyaksikan seorang pengawal sukarela kampung mati ditembak ketika dalam perjalanan ke kebun getah untuk menoreh awal pagi ini.
Mangsa, Matsaifu Hatamat, 26, ditembak dengan pistol dari jarak dekat pada 6.15 pagi di Kampong Jakuah yang terletak dalam daerah Raman, kata Ketua Polis Mukim Jakuah Kapten Pratueang Suwannachateri.
Kejadian kedua pula berlaku pada 4 petang di Pattani membabitkan seorang Tok Penggawa Mukim Klongreak di daerah Yaring yang mati ditembak di Kampung Tarung, Muang Pattani, iaitu di kawasan jalan raya Pattani-Narathiwat.
Kolonel Polis Tuandir Jutanon berkata mangsa, yang dikenali sebagai Matdaree Lamen, ditembak dengan senapang AK47 dan M16.
Beliau berkata saksi yang melihat kejadian memberitahu Matdaree memandu kereta untuk pulang ke rumah, dan apabila tiba di tempat kejadian, sebuah trak serta empat lelaki bersenjata yang duduk di bahagian belakang melepaskan tembakan bertubi-tubi ke arah kenderaan mangsa.
Apabila kereta Matdaree terbabas, dua lelaki turun dari trak dan menembak mangsa dari jarak dekat sehingga mangsa mati, katanya. - BERNAMA


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Luar_Negara/20130722/lu_17/Dua-lagi-mati-dalam-keganasan-di-selatan-Thailand#ixzz2ZmgVCsaf
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments:

Post a Comment