Sunday, August 18, 2013

Salah seorang syuhada' ini adalah abangku dan pembunuhnya adalah ayahku yang merupakan seorang pegawai berpangkat dalam tentera

Dr Salim El Awwa berkata dalam TV Al Jazeera : Sebelum solat jenazah terhadap sejumlah syuhada' yang aku imami tengahari tadi, seorang pemuda meletakkan tangannya di bahuku dan berkata, "Salah seorang syuhada' ini adalah abangku dan pembunuhnya adalah ayahku yang merupakan seorang pegawai berpangkat dalam tentera, apa yang aku patut lakukan dan ke mana aku akan pergi?" Aku menangis dan berkata kepadanya, "Semoga Allah memberikan kesabaran kepadamu atas pemergian abangmu dan kesyaitanan (kedurjanaan) ayahmu".
Dr Salim El Awwa berkata dalam TV Al Jazeera  : Sebelum solat jenazah terhadap sejumlah syuhada' yang aku imami tengahari tadi, seorang pemuda meletakkan tangannya di bahuku dan berkata, "Salah seorang syuhada' ini adalah abangku dan pembunuhnya adalah ayahku yang merupakan seorang pegawai berpangkat dalam tentera, apa yang aku patut lakukan dan ke mana aku akan pergi?" Aku menangis dan berkata kepadanya, "Semoga Allah memberikan kesabaran kepadamu atas pemergian abangmu dan kesyaitanan (kedurjanaan) ayahmu".

No comments:

Post a Comment