Sunday, December 29, 2013

Muhammad Ali kembalikan darjah kebesaran


KUALA LUMPUR - Tokoh korporat, Tan Sri Muhammad Ali Hashim memaklumkan beliau telah mengembalikan kesemua tiga darjah kebesaran negeri Johor kepada Jumaah Majlis Diraja Johor semalam.
Tindakan itu diambil berikutan kenyataan Setiausaha Jumaah Majlis Diraja Johor, Datuk Abdul Rahim Ramli pada 5 Disember lepas berhubung artikel tulisan beliau dalam sebuah akhbar tempatan yang disiar pada 2 Disember lalu, kata Presiden Dewan Perdagangan Islam Malaysia itu dalam satu kenyataan di sini semalam.
Darjah kebesaran yang dikembalikan ialah Darjah Datuk Seri Paduka Mahkota Johor yang diterima pada 8 April 1996 dan Darjah Datuk Paduka Mahkota Johor yang diterima pada 8 April 1984, kedua-duanya membawa gelaran 'Datuk' serta Darjah Setia Mahkota Johor.
Muhammad Ali berkata, beliau telah menulis surat kepada Abdul Rahim pada 18 Disember lepas untuk memberi penjelasan berhubung artikel tulisan beliau bertajuk Menuntut Hak, Menebus Masa Silam yang didakwa Abdul Rahim dikhuatiri boleh menimbulkan persepsi negatif terhadap institusi diraja negeri itu. - Bernama


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=1229&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_06.htm#ixzz2oolEAdLB 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment