Sunday, January 5, 2014

Dapat 5 menantu serentak pada tahun baru




CHE ARIFFIN dan isteri, Sharifah Fatimah menunjukkan tanda bagus serta simbol lima jari bergambar bersama lima anak dan menantu mereka yang bernikah serentak di Alor Setar, Kedah semalam.


ALOR SETAR - Tahun baru 2014 yang memulakan tirai beberapa hari lalu ternyata amat bermakna kepada sepasang suami isteri dari Seri Aman, Jalan Langgar di sini apabila menyambut bukan sahaja seorang, tetapi lima menantu serentak.
Peniaga daging di Pasar Besar Alor Setar, Che Ariffin Abd. Manaf, 54, dan isteri, Sharifah Fatimah Syed Hussain, 52, mengambil keputusan untuk mengadakan majlis pernikahan serentak kelima-lima anak mereka, empat lelaki dan seorang perempuan di kediaman mereka di sini semalam.
Farhana, 28; Mohd. Farhan, 26; Mohd. Syafiq, 25; Mohd. Anis, 22 dan Mohd. Anas, 20, bersanding bersama pasangan masing-masing iaitu Mohd. Shafarin Mansor, 29; Fatin Fadlilah Mohd. Salleh, 26; Syazwani Ghazali, 25; Siti Aishah Mohd. Noor, 21, dan Nadjua Izda Mohd. Izham, 19, dalam suasana meriah dengan dihadiri kira-kira 6,000 tetamu.
Che Ariffin ketika ditemui berkata, dia bersyukur kerana majlis yang dirancang dalam tempoh hanya beberapa bulan itu akhirnya berlangsung seperti yang diharapkan.
Katanya, persandingan serentak itu merupakan idea anak keempatnya, Mohd. Syafiq dan turut dipersetujui oleh ahli keluargan lain.
Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0105&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_03.htm#ixzz2pU97ntcp 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment