Monday, June 23, 2014

Kasih dua beradik bertaut


Hamidah Mohamed, 57, mengakui terpisah dengan adiknya Kamrauzzaman Mohamed, 56, selepas diserahkan kepada keluarga angkat dan hanya mengetahui mempunyai adik selepas keluarga angkat memaklumkannya apabila dia dewasa. 
“Selepas dewasa, keluarga angkat memberitahu, saya mempunyai seorang adik dan sejak itu saya tidak pernah berputus asa mencari adik lelaki saya itu. 

“Akhirnya selepas sekian lama menanti, doa saya dimakbulkan dan hari ini saya berjumpa dengan adik kandung semula, namun perasaan gembira itu bercampur dengan kesedihan apabila adik memaklumkan ibu dan ayah ayah sudah lama meninggal dunia,” katanya yang disatukan semula dengan adiknya kelmarin.
Foto
HAMIDAH memeluk adiknya, Kamrauzzaman dalam majlis pertemuan yang dianjur Batu Kurau FM.

Turut hadir pada majlis yang turut disiarkan secara langsung oleh Batu Kurau FM itu, adalah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Kurau Datuk Dr Muhammad Amin Zakaria, Ahli Parlimen Larut Datuk Hamzah Zainuddin serta penduduk tempatan.

Hamidah berterima kasih kepada semua pihak yang membantu termasuk media yang menyiarkan kisah pencariannya sehingga berjaya menemukan semula dia dengan adiknya.
Artikel ini disiarkan pada : 2014/06/23

No comments:

Post a Comment