Monday, July 28, 2014

Setiap hari menangis rindu bapa


Putrajaya: “Setiap malam anak bongsu saya menangis kerana terlalu merindui dan menginginkan bapanya. Dia memang sangat berharap suami saya pulang ke rumah,” kata Norazlinda Ayob, 39, iaitu isteri Junaidi Mohd Kassim, seorang daripada anak kapal pesawat penerbangan Malaysia (MAS) MH370.
Menurutnya, anak bongsunya Hani Daleeya berusia lapan tahun akan bertanyakan kepadanya setiap hari perkara yang sama selain meluahkan kerinduan terhadap Junaidi.
“Hampir setiap hari dia menangis mahukan bapanya pulang ke rumah dan saya cuba pelbagai cara dan idea supaya dia tidak lagi menangis serta tidak bertanyakan mengenai Junaidi.

“Pernah dia menangis dan mahu memeluk bapanya.
Foto
NORAZLINDA dan Hani Daleeya masih menanti khabar orang tersayang yang hilang Mac lalu.

Saya minta dia peluk saya dan luahkan segala-galanya mengenai kerinduan terhadap bapanya,” katanya.
Ibu kepada dua anak itu berkata, dia juga cuba sedaya upaya supaya Hani Daleeya tidak terlalu memikirkan bapanya kerana mahu memastikan anak kedua itu sentiasa gembira.

“Dia memang rapat dengan suami saya, malah anak saya yang sulung juga sangat rapat dengan Junaidi.

Setiap kali cuti panjang, mereka akan menghabiskan masa bersama.
“Jadi, seboleh-bolehnya saya cuba sedaya upaya supaya Hani Daleeya menjadikan saya sebagai tempat luahan perasaan apa yang tersurat dan tersirat dalam hatinya,” katanya Ditanya mengenai perkembangan terkini, Norazlinda yang bekerja sebagai perunding kewangan berkata, dia akan terus tabah dan memberi tumpuan untuk membesarkan dua anaknya biarpun belum ada sebarang berita penemuan mengenai MH370.

“Saya akan terus tabah dan tidak mahu menangis kerana jika saya bersedih dan hilang semangat, bagaimana pula dengan anak-anak saya.
“Anak sulung kami, Hareez Danni, 11, dapat memahami situasi yang kami hadapi sekarang ini berbanding Hani Daleeya disebabkan dia masih kecil,” katanya.

Katanya, kedua-dua anaknya adalah faktor yang menyebabkan dia terus tabah dan kuat untuk menghadapi kehidupan mendatang.
Artikel ini disiarkan pada : 2014/07/28

No comments:

Post a Comment