Thursday, October 9, 2014

Gali kubur cari wasiat



Colebrook (AS): Seorang wanita menggali semula kubur bapanya untuk mencari ‘wasiat,’ tindakan yang dikatakannya tidak akan mencetuskan kemarahan bapanya.

Melanie Nash, 52, menghadapi tuduhan cuba mengalih mayat bapanya, Eddie Nash, dari tanah perkburan di Colebrook di New Hampshire, Mei lalu.


Kubur ahli perniagaan itu yang mati akibat serangan jantung pada usia 68 tahun pada 2004 ditemui terbongkar dengan kerandanya terbuka. Walaupun mayatnya dilihat tidak diusik, namun ia ditemui beralih dari kedudukan sepatutnya.

Dalam kenyataannya kepada polis, Melanie berkata, dia meminta bantuan Ginette Dowse, 71, Michael Day, 37, dan David Grey, 57, untuk menggali semula kubur bapanya yang dipercayai ditanam bersama-sama ‘wasiat sebenar.’


“Semua ini dilakukan untuk tujuan yang baik dan saya tahu bapa saya bersetuju dengan tindakan ini. Kami hanya menggali kuburnya untuk mencari dokumen wasiat. Kami melakukannya dengan penuh hormat,” katanya.


Bagaimanapun, selepas menyelongkar mayat bapanya, Melanie hanya menemui sebungkus rokok dalam genggaman mayat bapanya.

Menurut pendakwa, Melanie memberitahu polis dia tidak menerima sebarang harta apabila bapanya meninggal dunia dan sudah lama merancang untuk menggali kubur itu bagi membuktikan kakaknya Susie menyembunyikan wasiat bapa mereka.

Bagaimanapun, Susie menafikannya.

Mayat Nash terpaksa ditanam semula dengan menelan belanja beribu-ribu dolar sementara Melanie akan menghadapi tuduhan jenayah, termasuk menceroboh tanah perkuburan dan merosakkan mayat.- AFP

Artikel ini disiarkan pada : 2014/10/08

No comments:

Post a Comment