Sunday, October 19, 2014

Kad kredit Obama tidak diterima



ANTARA makanan yang dipesan oleh Obama dan isterinya. - AGENSI


NEW YORK – Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama sendiri tidak terlepas daripada masalah penggunaan kad kredit apabila kad miliknya tidak diterima semasa mahu membuat pembayaran di sebuah restoran di sini.
Kejadian berlaku selepas beliau dan isterinya, Michelle menikmati makan malam di restoran semasa berada di sini bagi menghadiri Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) pada bulan lalu.
“Saya rasa tidak menggunakan kad kredit itu melebihi hadnya, jadi mereka (kakitangan restoran) anggap telah berlaku penipuan. Mujur, Michelle membawa kad kreditnya.
“Saya juga cuba jelaskan kepada pelayan itu bahawa saya tidak mempunyai tunggakan bayaran,” katanya semasa berucap dalam satu mesyuarat kewangan di sini kelmarin menyebabkan para hadirin ketawa.
Walaupun Obama tidak mendedahkan mengenai lokasi restoran itu, namun beliau dilihat menikmati makan malam dengan isterinya di sebuah restoran yang menawarkan hidangan gaya Sepanyol di Estela, Manhattan pada bulan lalu.
Pasangan itu menikmati hidangan burrata (krim keju), roti, sos hijau serta salad dan tomato, namun harga makanan tersebut tidak dinyatakan.
Berikutan kejadian itu, Obama berkata, beliau telah mengarahkan syarikat kewangan meningkatkan ciri-ciri keselamatan kad kredit termasuk penggunaan cip untuk menggantikan jalur magnetik. – Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=1019&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_03.htm#ixzz3GXfJjgjc 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment