Wednesday, December 31, 2014

Lelaki kerdil jadi bintang bola keranjang



WALAUPUN memiliki tubuh badan yang kerdil tetapi Swanson mampu bersaing dengan lawan yang lebih tinggi. - Agensi


NEW YORK – Seorang lelaki kerdil menerima pujian daripada peminat sukan bola keranjang kerana memiliki kemahiran yang tinggi dan mampu bersaing dengan lawan yang dua kali ganda lebih tinggi.
Lelaki tersebut, Jahmani Swanson, 29, yang memiliki ketinggian 1.34 meter juga dianggap setanding pemain legenda bola keranjang, Michael Jordan selepas berjaya membantu pasukannya memenangi pelbagai kejohanan.
Swanson kini bintang utama pasukan New York Towers yang beraksi dalam liga bola keranjang orang kerdil di Amerika Syarikat.
Sejak beraksi dalam pasukan tersebut, Swanson sering membuat penonton terpegun dengan kemahirannya di atas gelanggang dan kemampuannya menjaringkan gol.
“Ramai peminat percaya saya boleh menjadi pemain bola keranjang terkenal dunia jika saya memiliki tubuh badan yang tinggi.
“Bagaimanapun, saya tidak pernah berasa sedih dilahirkan sebegini kerana percaya saya dianugerahkan bakat yang luar biasa ini.
“Saya sentiasa bersemangat untuk memajukan diri dan terasa teruja apabila berdepan lawan yang lebih tinggi dari saya,” katanya. – Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=1231&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_04.htm#ixzz3NQhH4qoM 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment