Wednesday, December 3, 2014

Silap kutuk anak Obama

Pennsylvania: Seorang pembantu ahli kongres Republikan meletak jawatan selepas cemuhannya terhadap anak Presiden Barack Obama mendapat kecaman hebat rakyat Amerika Syarikat (AS).
Ketua kakitangan ahli kongres Stephen Fincher, Jessica Carter mengesahkan peletakan jawatan Elizabeth Lauren itu Isnin lalu tanpa mengulas lanjut.
Elizabeth yang juga pengarah komunikasi Fincher memuat naik komen dalam laman Facebook mengkritik penampilan dua anak perempuan Obama, Malia, 16 dan Sasha, 13 yang dianggap sepatutnya lebih mengutamakan ‘kelas’ ketika majlis sempena Hari Kesyukuran di Rumah Putih, minggu lalu.
Dalam komennya itu, dia membidas pakaian kasual remaja berkenaan dan sikap mereka yang dianggap kurang sopan namun dianggap kebanyakan pengguna Internet sebagai perbuatan biasa remaja.
“Kamu harus menghormati peranan yang diberikan. Tetapi mungkin tidak memeranjatkan kerana ibu bapa kamu pun tidak begitu menghormati jawatan mereka sendiri.
“Jadi saya berpendapat mungkin kamu dibesarkan tanpa mendapat contoh yang baik,” katanya.
Elizabeth kemudian memohon maaf dan memadamkan komen berkenaan ekoran kecaman pengguna media sosial.
Katanya, tindakan berkenaan diambil selepas dia berdoa, berbincang dengan keluarga dan membaca semula komennya menyebabkan dia mempertimbangkan semula apa yang ditulisnya itu.
“Pertama kali menulis komen di Facebook, saya terlampau mengikut perasaan selepas membaca sebuah artikel dan mengadili mereka dengan cara yang saya sendiri tidak gemari ketika berusia remaja.
“Saya mahu memohon maaf kepada siapa yang terluka dengan ayat saya,” kata Lauren.
Rumah Putih tidak mengulas kejadian itu. - Agensi
Artikel ini disiarkan pada : Rabu, 3 Disember 2014 @ 7:25 AM




GAmbar yang dikritik Elizabeth menunjukkan Sasha (tengah) dan Malia ketika mendengar ucapan bapa mereka.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/13610#sthash.pw5nfyjr.dpuf

No comments:

Post a Comment