Sunday, March 1, 2015

Shahrizat Redha Keputusan Mahkamah


Diterbitkan: Khamis, 26 Februari 2015 8:12 PM
Shahrizat bersama suaminya, Dr Mohamad Salleh Ismail.

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil redha dengan keputusan Mahkamah Tinggi hari ini yang menolak permohonan suaminya Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail untuk membatalkan dua pertuduhan pecah amanah.

Shahrizat, yang juga Ketua Wanita UMNO, berkata keputusan itu bagaimanapun tidak akan mematahkan semangat keluarganya untuk mencari kebenaran.

"Kami sekeluarga menerima baik keputusan itu, walaupun kami sekeluarga amat sedih sekali, kita tawakal kepada Allah'" katanya kepada pemberita pada sidang media di kediamannya, di sini.

Shahrizat berkata suaminya akan berbincang dengan peguamnya Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah untuk mengemukakan rayuan undang-undang bagi tindakan selanjutnya.

Mohamad Salleh, Pengerusi Eksekutif National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFCorp), gagal dalam permohonannya untuk membatalkan dua pertuduhan pecah amanah membabitkan RM49.7 juta yang dihadapinya.

Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohd Azman Husin menolak permohonan Mohamad Salleh selepas mendapati kedua-dua pertuduhan itu adalah teratur dan tidak cacat serta terdapat isu yang perlu dibicarakan dalam perbicaraan penuh.

No comments:

Post a Comment