Tuesday, May 12, 2015

Najib Tak Perlu Letak Jawatan - Abdul Hadi


Diterbitkan: Selasa, 12 Mei 2015 1:20 PM
Abdul Hadi Awang.

KUALA TERENGGANU: Datuk Seri Najib Tun Razak perlu meneruskan tugasnya sebagai perdana menteri kerana beliau dipilih menerusi sistem yang adil, kata Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
"Beliau tidak sepatutnya tunduk kepada desakan dan beliau seharusnya diberi peluang untuk menyelesaikan masalah yang dihadapinya.
"Saya bersetuju dengan beliau yang beliau tidak perlu meletakkan jawatan dan saya mesti katakan bahawa beliau seharusnya diberikan peluang untuk menghabiskan penggalnya," katanya pada Selasa.
Abdul Hadi berkata, adalah sia-sia untuk mendesak perdana menteri supaya meletakkan jawatan berhubung kontroversi mengenai dakwaan penglibatan presiden Umno itu dengan 1malaysia Development Berhad (1MDB). 
"Sesuatu yang memalukan apabila mendesak beliau supaya meletakkan jawatan kerana kita sepatutnya mengamalkan sistem demokrasi yang sihat," katanya.
Tambah Abdul Hadi, desakan Najib untuk meletakkan jawatan itu merupakan senario yang berlaku semasa kepimpinan perdana menteri terdahulu.
"Ini bukan perkara baharu. Sebelum 1MDB, kita juga berhadapan dengan masalah Perwaja (Steel Sdn Bhd) dan Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ), sekadar menyebut beberapa nama," katanya.

No comments:

Post a Comment