Wednesday, June 24, 2015

Dakwa dibina tanpa permit

Georgetown: Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) meminta pentadbiran Bangunan UMNO di Jalan Macalister di sini, menanggalkan struktur papan tanda dipasang tanpa kebenaran di pekarangan bangunan itu, semalam.
Papan tanda tertera perkataan UMNO dipasang di pekarangan bangunan itu, Jumaat lalu dikatakan dibina tanpa kebenaran MBPP.
Ahli Majlis MBPP Ong Ah Teong berkata, MBPP menerima aduan seorang pengadu mengenai papan tanda itu yang didakwa boleh membahayakan nyawa orang ramai yang lalu lalang di kawasan itu.
“Seorang pengadu membuat panggilan telefon kepada MBPP meminta memeriksa struktur berkenaan kerana dipercayai boleh membahayakan nyawa orang awam.
“Dua tahun lalu, ada insiden kemalangan jiwa berlaku di bangunan berkenan selepas antena pada bangunan berkenaan runtuh ketika ribut sebelum menghempap seorang mangsa yang lalu di situ,” katanya pada sidang media di Bangunan MBPP, Padang Kota Lama, di sini, semalam.
Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.
Artikel ini disiarkan pada : Selasa, 23 Jun 2015 @ 9:33 AM


PAPAN tanda di Bangunan UMNO Jalan Macalister yang dikatakan tidak memohon permit dan bahaya kepada orang awam oleh pihak Majlis Bandaraya Pulau Pinang.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/59479#sthash.tU1yN3DM.dpuf

No comments:

Post a Comment