Sunday, October 30, 2016

Lapan lagi laporan polis bantah Bersih 5.0


30 Oktober 2016 3:48 PM
Bersih

Bersih
ABDUL Rahman Nordin (tiga dari kanan), Timbalan Pengerusi Alumni Belia Kota Raja, Muhd. Ali Zakariah (empat dari kiri) bergambar bersama pemimpin NGO selepas membuat laporan polis terhadap penganjur Bersih 5.0 di Ibu Pejabat Polis Daerah Klang Selatan,hari ini.
KLANG 30 Okt. - Lapan laporan polis dibuat hari ini bagi membantah dan menyekat penganjuran perhimpunan Bersih 5.0 yang dijangka diadakan di Dataran Merdeka pada 19 November ini.

Laporan berkenaan dibuat oleh lapan pertubuhan bukan kerajaan di Selangor iaitu Alumni 4B Selangor, Persatuan Perpaduan Sejahtera Kebangsaan (PPSK), Persatuan Kebajikan Hindu dan Sosial Selangor (PKHSS), Majlis Belia Selangor Daerah Klang, Belia 4B Kota Raja, Persatuan Kebajikan Warga Emas Muhibbah Selangor, Alumni 4B Kota Raja dan Persatuan Penduduk Jalan Kota Raja.

Naib Pengerusi Alumni 4B Selangor, Ab Rahman Nordin menyifatkan perhimpunan itu adalah tindakan sia-sia yang tidak memberi kebaikan sebaliknya hanya memporak-perandakan negara.

"Jika Bersih 5.0 ini terus dianjurkan, maka akan ada pula Himpunan Baju Merah... kami tidak menyokong mana-mana pihak sebab yang kami mahu adalah untuk hidup aman damai di negara ini," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Klang Selatan di sini. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment