Wednesday, April 14, 2010

Beritahu Kami Siapa Tekan Anda Kata Hishammuddin Kepada Dr Pornthip



KUALA LUMPUR, 14 April (Bernama) -- Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein meminta pakar patologi Thailand Dr Pornthip Rojanasunand agar mendedahkan pihak yang memberi tekanan kepadanya bagi memudahkan polis mengambil langkah perlu.

"Bagus (beliau mahu memberi keterangan), tetapi beritahu saya apa yang beliau takutkan, beritahu saya siapa yang memberi tekanan kepadanya, beritahu saya apakah yang mengancam keselamatannya?

"Saya beri jaminan polis akan lakukan segala yang patut untuk memastikan beliau datang ke mahkamah, tetapi sukar untuk kami memberi jaminan jika kami tidak tahu ancaman apakah yang dimaksudkan beliau," katanya kepada pemberita di Lobi Parlimen, di sini Rabu.

Beliau diminta mengulas kenyataan Dr Pornthip yang dilapor media hari ini sebagai sanggup memberi keterangan pada inkues kematian Teoh Beng Hock jika kerajaan Malaysia dapat memberi jaminan keselamatan kepadanya.

Ahad lepas, Dr Pornthip dilapor berkata beliau tidak akan hadir memberi keterangan pada inkues yang akan bersambung 20 April ini kerana menerima 'tekanan politik' daripada sesetengah pihak.

No comments:

Post a Comment