Wednesday, April 14, 2010

Perkhidmatan Feri 24 Jam Ditamatkan Mulai Jumaat



PULAU PINANG, 14 April (Bernama) -- Penang Port Sdn Bhd (PPSB) menamatkan perkhidmatan feri 24 jam yang disediakan pada setiap Jumaat, Sabtu dan Ahad bermula Jumaat ini.

Keputusan itu dibuat oleh pengurusan PPSB setelah mendapati ia terpaksa menanggung kerugian sebanyak RM2.3 juta, menurut kenyataan PPSB di sini pada Rabu.

Selain itu ketiadaan perkhidmatan bas dan kereta api selepas tengah malam juga menjadi faktor utama PPSB menamatkan perkhidmatan feri 24 jam itu.

Bagaimanapun perkhidmatan feri pada hari Jumaat, Sabtu dan Ahad akan terus beroperasi seperti hari mingguan yang disediakan sebelum ini.

Pengguna feri khususnya pejalan kaki dinasihatkan supaya merancang perjalanan mengikut jadual feri yang telah ditetapkan.

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut boleh hubungi Pengkalan Raja Tun Uda di sini di talian 04-2102362 dan Pengkalan Sultan Abdul Halim, Butterworth di talian 04-3102377.

Perkhidmatan feri di Pengkalan Raja Tun Uda beroperasi bermula pukul 5.40 pagi hingga 1 pagi dan Pengkalan Sultan Abdul Halim bermula pukul 5.20 pagi hingga 12.40 tengah malam.

No comments:

Post a Comment