Sunday, April 4, 2010

Zambri bukan pengganas

ZANBRY BUKAN PENGGANAS DIA PEMAAF:BETUL..BACALAH!11
Zambry Akan Kaji Permohonan Maaf Suara Keadilan

SITIAWAN: Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir akan melihat dan mengkaji tindakan yang perlu diambil ke atas akhbar Suara Keadilan berikutan permohonan maaf yang dikemukakan akhbar itu berhubung penulisan artikel bertajuk, 'Zambry Disyaki Pengganas - Gagal Masuk ke Amerika Syarikat'.

Permohonan maaf itu dibuat Lembaga Pengarang Suara Keadilan pada keluaran 30 Mac-6 April 2010.

"Saya difahamkan mereka ada membuat langkah-langkah untuk membetulkan keadaan itu (permohonan maaf) setelah mereka sedar apa yang mereka laporkan itu tidak benar... sama sekali seperti dilaporkan edisi Suara Keadilan bertarikh 29 Disember tahun lalu.

"Dalam hal ini saya akan memaklumkan kepada peguam saya mengenai tindakan seterusnya yang perlu dilakukan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Juara Rakyat Bersama Agensi Kerajaan anjuran Umno Bahagian Lumut, di Batu 15, Lekir hari ini.

Zambry turut menyifatkan laporan itu sebagai tidak bertanggungjawab dan satu pembohongan besar kerana tiada kejadian beliau ditahan di Amerika Syarikat seperti yang didakwa akhbar itu.

Menurut artikel itu yang mendakwa mendapat maklumat itu daripada sumber yang rapat dengan pejabat Menteri Besar Perak, Zambry ditahan pihak Imigresen sebaik tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa San Francisco apabila nama beliau tersenarai dalam pangkalan data pengganas.

Mengulas mengenai permohonan maaf itu, Zambry berkata beliau akan melihat perkara ini secara menyeluruh memandangkan beliau belum lagi membaca artikel berkenaan.

Pada 25 Februari lepas, Zambry memfailkan saman fitnah RM100 juta terhadap Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan tiga yang lain berhubung artikel tersebut, di pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di sini.

Zambry menamakan Dr Wan Azizah selaku pemegang jawatan dalam PKR, Timbalan Presiden, Dr Syed Husin Ali yang juga ketua editor Suara Keadilan, penerbit akhbar berkenaan, Pelita Koridor Sdn Bhd dan pencetak Suara Keadilan, Percetakan NPK Sdn Bhd sebagai defendan.

Dalam pernyataan tuntutannya, beliau menegaskan bahawa beliau tidak dihalang daripada memasuki Amerika Syarikat, malah dibenarkan masuk ke negara itu serta diberikan pengiktirafan yang sesuai dengan kedudukan beliau sebagai Menteri Besar Perak.

Katanya, lawatan beliau ke Amerika Syarikat mendapat liputan meluas media dan defendan telah menyiarkan kata-kata berunsur fitnah itu dengan sengaja. BERNAMA





            Kode Iklan anda yang ingin ada di sebelah kiri disini

          




          Kode Iklan anda yang ingin ada di sebelah kanan disini

          



Artikel ini ditulis oleh pemilik dari BRIGED MP SEGAMBUT. Artikel ini boleh dipublikasikan ulang di blog manapun selama mencantumkan nama penulis dan link sumber artikel dan hanya digunakan untuk keperluan non-komersil. Serta tidak merubah separuh atau seluruh bagian dari isi.


No comments:

Post a Comment