Thursday, June 10, 2010

Ada juga arak haram arak halal

Dua ditahan ketika sibuk bancuh arak haram

SEREMBAN: Tindakan saman yang pernah diambil pihak berkuasa sebelum ini langsung tidak diendahkan dua lelaki termasuk seorang warga India untuk bergiat aktif semula memproses dan menjual minuman keras di sekitar Jempol, dekat sini.
Kedegilan mereka bagaimanapun mengundang padah apabila dicekup dalam serbuan berasingan di daerah berkenaan iaitu sekitar Kampung Melor dan Ladang Air Hitam, Jumaat lalu.
Ops Bersepadu itu disertai Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Jempol diketuai Asisten Superintendan Mohd Yazed Mohd Serah dengan kerjasama Kastam Diraja Malaysia (KDRM) , Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Jabatan Imigresen, Jabatan Kesihatan dan Majlis Daerah Jempol (MDJ).

Sumber polis berkata, kedua-dua suspek berusia 45 dan 46 tahun itu ditahan selepas mendapati mereka memproses dan menjual minuman keras haram.

“Siasatan mendapati warga India terbabit ialah pembantu dan pembuat arak dan kami (polis) turut menemui beberapa tong air berisi arak di dalam rumah termasuk kenderaan suspek.

“KDRM merampas alat membuat arak termasuk pengetuk, pisau, sabit, bekas mengisi peralatan dan kayu pengasah,” katanya di sini, semalam.

No comments:

Post a Comment