Friday, July 16, 2010

Puak Najib,puak Muhyidin, puak Pak Lah, puak MCA, puak MIC berapa banyak puak daaa


Najib tegur sikap berpuak-puak dalam UMNO

ALOR SETAR 15 Julai – Para pemimpin UMNO perlu mengurangkan politik dalaman dan sikap berpuak-puak di bahagian masing-masing jika tidak mahu kemerosotan sokongan seperti dalam pilihan raya umum lalu berulang.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, sebaliknya mahu mereka menanamkan rasa cinta dan kasih kepada parti seolah-olah UMNO adalah ‘darah daging’ sendiri.
“Kalau kita berjuang semata-mata kerana kasih kepada UMNO, bak kata lagu Melayu dari mata turun ke hati, macam orang dilamun cinta dan dalam konteks UMNO, kita kena tanamkan rasa cinta dan kasih kepada UMNO.
“Ini kerana kita tidak dapat menerima igauan ngeri bahawa UMNO tidak berkuasa dan Kedah terus ditawan pembangkang.
‘‘Jadikan ia sebagai pengajaran dan kita boleh pelajari pengajaran itu untuk bangkit semula serta menang dalam perjuangan,” tegas beliau.
Najib yang juga Presiden UMNO berucap merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Kuala Kedah di Dewan Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) di sini hari ini.
Turut hadir Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal.
Sehubungan itu, Najib berkata, semua pemimpin UMNO bahagian kena bangkit dan jangan leka dengan mainan politik dalaman.
‘‘Kalau boleh kurangkan politik dalaman ini, cari jalan damaikan perselisihan faham antara ketua bahagian, timbalan dan naib serta pemimpin-pemimpin sayap, kita boleh rampas semula negeri yang ditawan pembangkang,” tegas Najib yang turut merujuk kepada masalah UMNO di Kedah ketika ini.
Ucapan beliau disambut tepukan gemuruh sambil Ketua UMNO Bahagian Kuala Kedah, Latt Shariman Abdullah dilihat berpelukan dengan timbalannya, Datuk Mohd. Jamil Md. Idross dan naib ketua, Muthalib Harun.
Melihat detik mengharukan itu, Presiden UMNO kemudiannya secara berseloroh berkata: “Jangan depan saya sahaja berpeluk, saya nak tengok nanti saya pulang, mereka hendak berpeluk ke tidak?"
Menurut Najib lagi, sikap muafakat sesama pemimpin UMNO bahagian merupakan formula terbaik untuk menjayakan misi memenangi pilihan raya sekali gus menawan semula negeri-negeri pembangkang termasuk Kedah.

No comments:

Post a Comment