Friday, August 6, 2010

Dua lagi aduan polis





AHLI Pemuda UMNO Selayang dan Gombak yang diketuai Sohaimi Shahadan (dua dari kanan) dan Megat Zulkarnain Omardin (empat dari kiri) menunjukkan keratan akhbar dan laporan polis yang dibuat ke atas Tony Pua di IPD Gombak, semalam.


KUALA LUMPUR 5 Ogos - Pergerakan Pemuda UMNO Selayang dan Gombak awal hari ini membuat laporan polis berhubung cadangan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua supaya kerajaan negeri Selangor memansuhkan dasar pemberian diskaun kepada bumiputera dalam pemilikan hartanah komersial dan mewah di negeri itu.
Ketua Pemuda UMNO Selayang, Datuk Sohaimi Shahadan dan Gombak, Megat Zulkarnain Omardin membuat laporan itu di Ibu Pejabat Polis (IPD) Gombak pada pukul 12.05 tengah malam dengan disertai 54 Exco Pemuda kedua-dua bahagian itu.
Laporan polis itu dibuat berdasarkan kenyataan Tony yang menimbulkan provokasi dan mencabar Perlembagaan Persekutuan di bawah perkara 153 dan boleh disabitkan kesalahan di bawah Akta Hasutan.
Sohaimi berkata, laporan itu dibuat bagi membolehkan pihak berkuasa melakukan siasatan dan mengambil tindakan tegas berhubung kenyataan Tony.
"Tony seolah-olah mempersenda kedaulatan negara dan cuba menimbulkan perasaan benci dan tidak puas hati di kalangan kaum bukan Melayu terhadap dasar-dasar pentadbiran negara.
''Tindakan beliau langsung tidak memikirkan sensitiviti masyarakat bumiputera khususnya orang Melayu di negara ini," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.
Tindakan Pemuda UMNO Selayang dan Gombak itu menjadikan setakat ini tiga laporan polis dibuat ke atas Tony. Semalam, Pemuda UMNO Selangor turut membuat laporan yang sama.
Sohaimi berkata, kebiadaban Tony tidak boleh dibiarkan kerana ia boleh memporak-perandakan kerukunan kaum di negara ini dan menimbulkan keresahan di kalangan masyarakat.
"Sebab itulah kita membuat laporan polis supaya beliau tidak lagi sewenang-wenangnya membuat kenyataan yang semata-mata hanya demi meraih sokongan politik,'' katanya.

No comments:

Post a Comment