Sunday, August 15, 2010

perlu bantuan

SUNGAI MANIK: “Secara kasarnya, saya memerlukan wang sebanyak RM300 sebulan untuk membeli lampin pakai buang, tetapi bantuan RM130 sebulan yang diberikan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Hilir Perak sejak empat bulan lalu tidak mencukupi,” kata warga emas Jaharah Din, 63, mengenai suaminya yang hanya mampu terlantar akibat sakit tua sejak lima bulan lalu.
Jaharah berkata, berikutan itu, suaminya, Yaakub Siraj, 68, bukan saja tidak mampu bergerak sebaliknya hanya terlantar di tempat tidur.
“Suami saya juga terpaksa menggunakan lampin pakai buang setiap masa dan segala urusan membersihkan dirinya juga dilakukan di tempat tidur.

“Justeru, saya meminta pihak yang berkenaan dapat menghulurkan bantuan bagi meringankan beban kami sekeluarga,” katanya ketika ditemui baru-baru ini.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sungai Manik, Datuk Zainol Fadzi Paharuddin, selepas ditemui ketika melawat Yaakub berkata, beliau memberi jaminan untuk meminta JKM menambah bantuan yang munasabah bagi meringankan beban keluarga berkenaan.

No comments:

Post a Comment