Wednesday, May 4, 2011

Kecoh depan DUN Pulau Pinang


MOHAMED GHANI bersama tiga ahli Pertubuhan Suara Anak Malaysia Pulau Pinang dibawa ke balai polis selepas enggan bersurai di hadapan Bangunan DUN Pulau Pinang semalam.


GEORGE TOWN - Usaha kira-kira 40 ahli sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berkumpul di depan bangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) untuk menyerahkan memorandum ketika persidangan berlangsung menjadi kecoh apabila empat daripada mereka ditahan polis.
Perhimpunan selama setengah jam bermula pukul 12.45 tengah hari itu diketuai oleh Pengerusi Pertubuhan Suara Anak Malaysia Pulau Pinang, Mohamed Ghani Abdul Jiman bagi menyerahkan memorandum bantahan kepada kerajaan negeri.
Mereka telah diarahkan bersurai oleh anggota polis yang berkawal tetapi berdegil menyebabkan Mohamed Ghani dan tiga yang lain dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut.
Abdul Ghani sebelum itu dilihat cuba bertindak memanjat pagar di hadapan pondok pengawal DUN sambil meluahkan rasa tidak puas hati terhadap kepimpinan Ketua Menteri, Lim Guan Eng.
"Kami hanya ingin serahkan tiga memorandum kepada Yang Dipertua Negeri, Speaker DUN (Datuk Abdul Halim Hussain) dan Datuk Seri Najib Tun Razak berkaitan 10 isu mengenai orang Melayu.
"Kenapa kami tidak dibenarkan masuk sedangkan kami juga rakyat Pulau Pinang," katanya sambil menunjukkan kad pengenalan kepada pengawal keselamatan di situ.-kosmo

No comments:

Post a Comment