Sunday, May 8, 2011

Keluarga Sakinah belum putus asa



KUALA PILAH 7 Mei - Keluarga kepada Nur Syaza Sakinah Said Ahmad, 2, kanak-kanak yang hilang selepas dihanyutkan arus deras di Hutan Lipur Ulu Bendul di sini, Selasa lalu, belum berputus asa untuk menunggu meskipun usaha mencari dan menyelamat telah memasuki hari keempat.
Bapa saudara mangsa, Wan Adnan Wan Abdullah, 37, berkata, dia bersama anggota keluarganya yang lain terus berusaha menyusuri setiap ceruk sungai tersebut untuk mencari mangsa.
Katanya, mereka sama sekali tidak akan berputus asa meneruskan pencarian kerana yakin usaha yang dijalankan akan menemui hasil.
"Semua ahli keluarga termasuk rakan-rakan kami sanggup mengambil cuti semata-mata untuk turut sama membantu mencari anak saudara saya itu.
"Saya yakin kami akan menemuinya dalam apa keadaan apa sekalipun kerana setiap yang pergi haruslah 'bertanda'," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
Dalam kejadian pukul 4.30 petang Selasa lalu, tiga kanak-kanak hanyut dibawa arus deras ketika sedang mandi-manda di kawasan perkelahan popular itu.
Selain Nur Syaza Sakinah, turut dihanyutkan ialah dua kakaknya, Nur Syaza Alisa, 5, dan Nur Syaza Azira, 4. Mayat kedua-dua kakaknya itu sudah ditemui dan selamat dikebumikan.utusan

No comments:

Post a Comment