Saturday, July 23, 2011

2 ditahan, rumah simpanan dadah

KUALA LUMPUR - Dua lelaki ditahan dan pelbagai jenis dadah serta sebuah kereta jenis Suzuki Swift dengan anggaran nilai keseluruhan RM279,000 dirampas pada serbuan di sebuah rumah di Taman Maju Jaya, Ampang, dua hari lepas.

Ketua Polis Ampang Jaya, ACP Amiruddin Jamaluddin berkata, kedua mereka yang berumur 21 dan 24 tahun itu ditahan dalam serbuan ke rumah itu pda pukul 10 malam.

"Mereka ditahan setelah keluar dari rumah tersebut sebelum polis menjalankan siasatan lanjut tehadap rumah itu dan menemui beberapa paket dadah jenis ketamin dan syabu serta lima telefon bimbit pelbagai jenama.

"Selain itu turut dirampas ialah plastik kosong yang digunakan untuk membungkus dadah,” katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini hari ini.

Beliau berkata siasatan mendapati bekalan dadah tersebut diperoleh dari kawasan Cheras, Kuala Lumpur dan mereka dipercayai telah menjalankan kegiatan sejak tiga bulan yang lepas.

Amiruddin berkata kedua mereka juga positif dadah jenis ketamin dan suspek yang berumur 24 tahun bekerja sebagai jurujual.

"Mereka dikenakan perintah tahanan reman bermula semalam sehingga 27 Julai ini dan kes di siasat di bawah Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 dan jika disabitkan boleh dikenakan hukuman gantung sampai mati,” katanya. - Bernama

Kosmo! Online - Terkini

No comments:

Post a Comment