Sunday, December 18, 2011

Daif selepas suami ditahan

KUALA LUMPUR: Sudah jatuh ditimpa tangga. Itulah nasib seorang wanita dan lima anaknya sejak hilang tempat bergantung apabila suaminya ditahan polis akibat terjebak dengan najis dadah.
Lebih menyedihkan, wanita terbabit tinggal dalam kedaifan sejak tiga tahun lalu selepas bekalan elektrik dan air dipotong, malah terpaksa berlapar kerana tidak mampu bekerja untuk menyara kehidupan.

S Valarmathi, 28, mengharapkan sinar daripada ahli Parlimen dan Adun kawasan tempat tinggalnya di rumah pangsa Taman Dahlia, Puchong, di sini, selepas berjanji mahu membantunya, namun tiada bantuan dihulurkan.

Valarmathi yang tinggal bersama anaknya berusia tiga hingga lapan tahun menanggung hutang hampir RM20,000 membabitkan tunggakan sewa rumah, bil elektrik dan air lebih tiga tahun.

Bagaimanapun, nasib keluarga wanita itu terbela selepas Alternatif Action Team bersama empat pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menghulurkan bersimpati dengan nasib mereka.

Pengerusi (AAT), B Kalaivanar berkata, pihaknya simpati dan menyuarakan ketidakpuasan hati dengan sikap Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh dan Adun Kinrara, Teresa Kok yang berpura-pura menghulurkan bantuan untuk mengaburi mata masyarakat.

“Kami akan menghantar faks mengenai perkara itu dan tidak teragak-agak membuat laporan polis kerana pihak itu seolah-olah menyeleweng wang peruntukan kerajaan kerana bantuan tidak disalurkan kepada yang memerlukan.

“Malah, kami akan menghantar memorandum kepada Badan Pencegahan Rasuah (BPR) mengenai perkara terbabit,” katanya.

No comments:

Post a Comment