Sunday, June 24, 2012

ISU PANAS: Selepas NFC.

ISU PANAS: Selepas NFC..[Share] 

LKIM sekarang tidak menguruskan anak syarikatnya dengan betul sehingga menyebabkan kerugian 10 juta euro

Link: http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Satulepas_satulekat/Article/index_html

Link: http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Bekaspengurus_pengarahnafitipubankAmerika/Article

Link: http://jiwokelate.wordpress.com/2007/04/15/rasuah-rasuah-rasuah-pm-arah-henti-berbalah-mana-satu-betul-pegawai-kerajaan-atau-pemimpin-politik/

Link: http://amkbatupahat.blogspot.com/2009/08/dato-adam-vs-datuk-annas.html

Link: http://blog.limkitsiang.com/2007/04/14/suspend-lkim-chairman-and-dg-until-probe-of-mutual-corruption-allegations/

Kemelut dalam LKIM pula tercetus apabila Adam Hamid mendedahkan tindakannya membuat laporan kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) pada Februari lalu berhubung pemberian kontrak pembinaan Kompleks LKIM Kuala Kedah di Kampung Geluncur, Kedah, bernilai kira-kira RM55 juta yang didakwa meragukan dan tidak mengikut prosedur.

Sehari selepas itu, Annas Ketua Pengarah LKIM mendakwa Adam berniat jahat dan beliau mendedahkan mengenai penipuan yang didakwa dilakukan Majuikan Sdn Bhd (Majuikan) yang dipengerusikan Adam berhubung pinjaman luar pesisir berjumlah 10 juta Euro (RM46 juta).

Perdana Menteri menegaskan tindakan pihak terbabit kebelakangan ini boleh menyebabkan orang ramai hilang keyakinan terhadap kerajaan.

dia manjadi pengerusi Majuikan & LKIM pada waktu itu
Ditanya mengenai keperluan mewujudkan garis panduan bagi mengelak perkara seumpama itu berulang, Abdullah berkata, ia tidak perlu kerana semua pihak seharusnya tahu perbalahan di media tidak akan menyelesaikan sebarang masalah.

Mengulas mengenai isu LKIM dan Majuikan, Abdullah berkata, beliau meminta Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Tan Sri Muhyiddin Yassin, memberi maklumat terperinci berhubung perkara itu kepadanya dan kalau boleh rahsiakan daripada pengetahuan orang ramai.
ni pasal TPM nye kait sikit je kena
kenapa mahkamah tidak mendakwa datuk adam..??
 

No comments:

Post a Comment