Sunday, June 24, 2012

Kereta terbabas masuk longkang

Kereta terbabas masuk longkang
Keadaan kereta yang dipandu Norazian terbabas dan terbalik di Felda Sungai Koyan, kelmarin.
LIPIS, FELDA SUNGAI KOYAN - Seorang remaja nyaris maut apabila kereta yang dipandu terbalik selepas terhumban ke dalam longkang di Kilometer 1, Jalan Kuala Lipis- Sungai Koyan di sini, pagi kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 pagi itu, remaja terbabit, Norazian Ahad, 19, hanya mengalami kecederaan ringan.

Norazian ketika ditemui berkata, ketika kejadian, dia dalam perjalanan dari rumah di Padang Tengku untuk mengambil kakaknya di Felda Sungai Koyan.

Menurutnya, bagaimanapun hasrat itu tidak kesampaian apabila kereta jenis Honda yang dipandu terbabit kemalangan.

“Kereta saya hilang kawalan dan berpusing beberapa kali ketika melalui satu laluan berselekoh sebelum tersasar ke kiri jalan dan terhumban ke dalam longkang.

“Akibat kejadian, kereta saya terbalik dengan keempa-tempat tayar ke atas,” katanya ketika ditemui di lokasi
kejadian, kelmarin.

Norazian yang berjaya keluar dari kenderaannya yang terbalik bersyukur kerana terselamat namun dia mengakui masih trauma dengan kemalangan yang nyaris meragut nyawanya itu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Abdul Razak Hassan mengesahkan beliau menerima laporan berhubung kemalangan tersebut.

Menurutnya, mangsa dipercayai gagal mengawal kenderaan ketika melalui selekoh di laluan berkenaan menyebabkan kereta yang dipandu terbabas sebelum terbalik ke dalam longkang.

“Pemandu dinasihatkan supaya lebih berhati-hati memandu terutama di kawasan selekoh bagi mengelakkan kemalangan,” katanya.

No comments:

Post a Comment