Tuesday, June 26, 2012

Krisis Bumi Syam dan Akhir Zaman

(Krisis Bumi Syam dan Akhir Zaman)

Untuk Renungan dan difikirkan bersama.

Hadis-hadis nabi yang menceritakan tentang kedatangan Dajjal di akhir zaman. Antaranya ialah :

1. Sabda Baginda S.A.W "Ketahuilah ia (Dajjal) berada di laut Syam atau laut Yaman dan akan datang dari arah timur (lalu menunjukkan dengan tangan baginda).."- Hadis riwayat Muslim.

2. Daripada Abi Bakr al-Siddiq r.a, sabda Baginda S.A.W, "Dajjal akan muncul ke bumi dari arah timur bernama KHURASAN." – Hadis riwayat al-Tirmizi.

3. Daripada Anas bin Malik r.a, sabda Baginda SAW, "Dajjal akan keluar dari kota Yahudi ISFAHAN (Khurasan, IRAN) bersama 70,000 penduduk ISFAHAN". [Fath al-Rabbani Tartib Musnad Ahmad. Ibn Hajar berkata : "Sahih"].

4. Nabi bersabda “ Dajjal akan diikuti oleh 70,000 yahudi dari kota Isfahan(Nan), mereka memakai Al-Tayalisah”. Hadis riwayat muslim.

Ibn Kathir berkata, Dajal pada mulanya akan muncul dari ISFAHAN dari sebuah kota Yahudi [al-Nihayah fi al-Fitan wa al-Malahim]. ISFAHAN adalah sebuah bandar terbesar YAHUDI di Iran dan pusat loji nuklear Iran pada masa kini.

Gambar ini menunjukkan 'cucu cicit' Saidina Khalid al-Walid yang pasti akan terus mempertahankan bumi Syam ini daripada dirobek dan dimusnahkan oleh rejim Basyar sehingga ke titisan darah mereka yang terakhir. 

Moga bantuan Allah bersama mereka.

No comments:

Post a Comment