Sunday, October 14, 2012

Pasar gelap sperma di China meningkat

Berita Harian | Pasar gelap sperma di China meningkat:

Beijing: Pasaran gelap bagi sperma semakin meningkat di China berikutan kewujudan hanya 11 bank sperma di negara itu gagal memenuhi keperluan pasangan yang tidak mempunyai anak, menjadikan semakin ramai penderma tampil menjual sperma mereka.

Pasangan suami isteri dari wilayah Shanxi, Yu Hua dan suaminya yang inginkan anak turut mendapatkan perkhidmatan Huang, seorang penderma sperma pasaran gelap profesional.

Dengan penuh yakin, Huang berkata bahawa pasangan suami isteri boleh memilih sama ada melalui suntikan sperma ke dalam tubuh isteri pesakit secara tiruan atau melakukan hubungan seks.
Global Times berkata, Yu Hua dan suaminya menandatangani satu perjanjian untuk membenarkan Huang menderma spermanya, sekali gus menyertai pasangan suami isteri di China yang memilih pasaran gelap berasaskan internet.

Hanya ada 11 bank sperma di China dan mereka berhadapan dengan kekurangan penderma, kata pengarah Bank Sperma Jiangxi, Jiang Xiang-long.

Yu Hua juga termasuk dalam senarai menunggu Bank Sperma Manusia Shanxi sejak setahun tanpa sebarang kejayaan.

“Pusat pembiakan perubatan memaklumkan kami bahawa kami perlu menunggu 15 bulan lagi, selepas saya melakukan semua pemeriksaan perubatan.
“Saya sudah 32 tahun dan tidak boleh menunggu lebih lama lagi,” kata Yu Hua kepada akhbar harian itu.

“Saya sudah membantu ramai pasangan dan mengumpulkan banyak pengalaman. Kebanyakan pelanggan berjumpa saya kerana mereka tidak mendapat sperma dari bank sperma.

“Saya akan menyimpan sperma dalam cawan vakum kecil dan kemudian menyuntik ke tubuh isteri menggunakan penyuntik plastik. Ia dilakukan sendiri Huang tanpa doktor yang akan terbabit dalam proses berkenaan,” katanya.

Penganjur sebuah kumpulan sukarelawan penderma sperma internet berkata, penderma berpendapat hubungan seksual lebih mudah dan lebih berjaya berbanding kaedah suntikan.

“Kebanyakan pasangan bagaimanapun mahu memilih kaedah suntikan tetapi akhirnya terpaksa melakukan hubungan seks.

“Kementerian kesihatan berkata bahawa bank sperma adalah satu-satunya tempat untuk mendapatkan sperma secara sah.

“Bagaimanapun kaedah perjanjian menjual atau menawarkan sperma tidak dilindungi undang-undang China atau diterima masyarakat,” kata seorang pegawai. - Agensi

No comments:

Post a Comment