Tujuh beranak tumpang masjid dihantar pulang
Mohd Nasrul Hakim (kiri) melawat Siti Khadijah di Taman Sri Inderapura, di sini.
KUANTAN- Tujuh beranak yang tinggal di Masjid Sultan Ahmad 1, di sini sejak seminggu lalu dihantar pulang oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) ke rumah ibu bapa Siti Khadijah Saudi, 30, di Taman Sri Inderapura petang kelmarin.
Mereka dihantar JKM kira-kira jam 4 petang untuk perlindungan sementara selepas terpaksa menjadikan beberapa masjid di sini sebagai tempat tinggal.
Siti Khadijah berkata, dia sekeluarga kini menumpang di rumah ibu bapanya sebelum mendapat rumah sewa.
“Saya tak tahu nak pergi mana, suami keluar pergi cari rumah sewa kerana tidak mahu menyusahkan ibu bapa saya.

“Lagipun, sebahagian adik-beradik saya juga tinggal di sini,” ketika ditemui di Taman Sri Inderapura, pada lawatan Majlis Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang (Muip).

Siti Khadijah yang berstatus Orang Kurang Upaya (OKU) menerima bantuan bulanan RM150.

Sementara itu, Penolong Pegawai Zakat Fakir Miskin Muip, Mohd Nasrul Hakim Mat Daud berkata, pihaknya mendapat maklumat terkini bahawa keluarga tersebut akan ke
Kemaman dan tinggal di rumah pusaka milik ibu bapa suami Siti Khadijah.

Sinar Harian semalam melaporkan tujuh beranak itu menjadikan masjid sebagai tempat berteduh selepas tiada tempat tinggal ekoran masalah kewangan.
Kamal Norisma Ismail, 36, bersama isteri, Siti Khadijah Saudi, 30, dan lima anak berusia lapan tahun hingga 10 bulan sebelum tinggal menyewa di Kampung Belukar namun gagal membayar sewa.
Mereka pulang ke Kemaman, bagaimana pun, kerana perselisihan faham berlaku menyebabkan keluarga itu keluar rumah dan tinggal di masjid.