Friday, July 5, 2013

PERKONGSIAN DARI SAHABAT



Semalam saya menyaksikan perhimpunan pro Mursi (Tajarrud) di hadapan rumah saya. (Rumah saya tingkat 6, jadi tengok dari rooftop).

Hati saya tersentuh melihat ahli Ikhwanul Muslimin. Ramai ikhwah-ikhwah (lelaki) yang berjubah berjanggut, berjumpa, bersalaman dan bertemu pipi. Pandangan yang melihat boleh merasa kekuatan tarbiyyah yang mengalir pada mereka. Terharu dan terkesima. Akhowat-akhowat (perempuan) pula berpakaian labuh. Boleh kata sangat berbeza penampilan mereka dengan kumpulan anti-Mursi (Tamarrud). Laungan mereka, jelas ingin mendaulahkan Islam di tempatnya. Bila tiba waktu solat mereka terus mengemaskan saf di atas jalan raya tanpa sejadah pun. Di akhir rakaat mereka membaca doa Qunut Nazilah. Betapa kuatnya tarbiyyah mereka, Allah swt datangkan ujian yang berat ini bagi mereka.

Sebelah malamnya sejurus lepas mereka hendak bersurai dari perhimpunan yang aman, datang kumpulan upahan menyerang. Kalaulah anda berada di sini dan melihat sendiri betapa susahnya Dr Mursi menghapuskan tinggalan Mubarak, hasutan sepanjang tahun yang tidak berhenti, kekacauan yang berbagai ditimbulkan dalam negara, tentangan dari Israel dan pihak luar, penyiksaan dan pembunuhan yang dilakukan ke atas orang Ikhwan, anda pasti menyesal dengan fitnah yang anda taburkan terhadap pentadbirannya.

Saya melihat sendiri, yang mereka serang itu, tentera agama Allah swt tanpa mereka sedari.

Qunut Nazilah -

- Ahmad Adam Waqie
https://www.facebook.com/adamwaqie?hc_location=stream

No comments:

Post a Comment