Sunday, January 19, 2014

JIHAD, PERANG DAN REVOLUSI




1. Umat Islam hendaklah mengakui dan terima bahawa kerajaan demokrasi adalah syirik dan kufur kerana ianya adalah diasaskan kepada peraturan dan undang-undang manusia yang selain dpd Allah – Quran 16:116.

2. Umat Islam hendaklah mengakui dan terima bahawa mengamalkan demokarsi yang syirik dan kufur mengakibatkan syirik dan kufur ke atas para pengamalnya.

3. Allah melarang kita daripada mengamalkan sistem politik demokrasi walaupun untuk tujuan yang baik dan suci murni kerana Allah kerana ianya adalah syirik dan kufur – Quran 35:10, 4:60, 60:4.

4. Umat Islam hendaklah mengakui dan terima bahawa Allah dan Rasul-Nya memerintahkan setiap daripada kita supaya berperang untuk menghapuskan kerajaan manusia yang syirik dan kufur seperti demokrasi untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah kerajaan Islam – Quran 8:7, 8 ,60, 2:193, 22:40, 2:251, 9:29.

5. Kekuatan dan persenjataan akan digembelingkan melalui amalan Metod Islam. Pelajarilah secara serius, terperinci dan mendalam mengenai Metod Islam.

6. Jangan asyik kata oleh kerana kita tak ada kekuatan dan persenjataan, maka kita tak boleh berperang. Kata-kata seperti ini yang diulang-ulang adalah amat mengelirukan umat Islam dan kerana kekeliruan seperti in ramai daripada kita semuanya meyakini bahawa Jihad, Perang dan Revolusi sememangnya tak ada dalam Islam.

7. Buat persiapan untuk berjihad dan berperang dengan cara :

a) Mempelajari mengenai Aqidah dan Pemikiran Islam.

b) Mempelajari mengenai Metod Islam.

c) Bergerak dan bertindak mengikut apa yang diperintahkan mengikut Metod Islam.

8. Rasulullah saw tidak berperang semasa di zaman Mekah kerana belum diperintahkan untuk berperang pada masa itu - Quran Nisa 77.

9. Perintah berperang untuk menghapuskan kekuasaan manusia yang syirik dan kufur berlaku pada zaman Medinah - Quran 8: 7, 8, 60, 2:193, 22:40, 2:251, 9:29.

10. Ayat-ayat perang ini - Quran 8:7, 8, 60; 2:193; 2:251; 22:40; 9:29 - bersifat umum, muktamad dan kekal abadi yang berkuat kuasa ke atas kita sejak zaman Rasulullah saw di Medinah sehinggalah ke hari ini dan ke hari Qiamat.

11. Di dalam ayat-ayat ini - Quran 8:7, 8, 60; 4:84, 2:193; 2:251; 22:40; 9:29 - perintah berperang adalah diwajibkan ke atas setiap individu umat Islam kita dan bukan hanya terhad ke atas sesebuah pemerintahan Islam sahaja (Quran 4:84) dan ianya bermula sejak daripada turunnya ayat-ayat ini di zaman Medinah dan berkuat kuasa ke atas kita sehinggalah ke hari kiamat.

12. Allah memerintahkan Nabi saw supaya menyuruh kita untuk berperang - “Hai Nabi, kobarkanlah semangat para mukmin itu untuk berperang” - Quran 8:65.

13. Ini adalah perintah Nabi saw untuk berperang :

a) Nabi saw bersabda “Aku diutuskan untuk memerangi manusia sehingga mereka mengucap Laailaahaillallah Muhammadrur Rasulullah.” Bukhori dan Muslim

b) Dalam hadits riwayat Abu Dawud dan yang lain dari Anas bin Malik ra ia berkata, Rasulullah saw bersabda : “Jihad akan tetap berlangsung sejak Allah mengutusku hingga umatku yang terakhir memerangi Dajjal, ia tidak akan dihentikan oleh kejahatan orang jahat ataupun keadilan orang adil.”

c) “Barangsiapa tidak berperang (di jalan Allah) dan meniatkan di dalam dirinya untuk berperang (di jalan Allah) niscaya ia akan mati di atas salah satu cabang kemunafikan.” (HR. Muslim no. 1910, Abu Daud no. 2502 dan An-Nasai no. 3097).

14. Rasulullah saw berperang dalam peperangan yg besar sebanyak 7 kali dan Baginda berperang dalam PEPERANGAN-peperangan yg kecil - Ghazwah, sebanyak 63 kali. Baginda menyerang tanpa terlebih dahulu diserang dan diperangi dalam peperangan besar di Badar, Khaibar, Hunain, Muktah, Tabuk. Baginda diserang pada peperangan-peperangan Uhud dan Khandak. Baginda menyerang dalam keseluruh peperangan kecil.

Perhatikan ayat pedang - Taubah 5 :
Taubah 5 : “Maka bunuhlah kaum musyrik itu di mana sahaja kamu menemui mereka, dan tawanlah mereka, dan keponglah mereka, serta tunggulah mereka ditempat-tempat yang mengintip (untuk membuat serang hendap).”

15. Pada zaman-zaman keagungan Khulafa’ Ar-Rasyidin, Umaiyyah, Abasiyah dan Uthmaniyyah – Islam menyerang dan berperang serta menakluki seluruh Timur tengah, Iran, Turki, Rom, Afrika Utara, Sepanyol, Perancis, Eropah Timur, Russia, Asia Tengah dan India. Ingatlah kepada peperangan salibin yang agung – Sultan Solahuddin mengalahkan seluruh tentera Kristian Eropah! Inilah Jihad, Perang dan Revolusi daripada Allah dan Rasul-Nya. Allahu Akbar!

16. Umat Islam yang tidak ingin berperang ke jalan Allah padahal perang telah diwajibkan ke atas mereka, mereka akan diseksa dengan seksaan yang amat pedih di Akhirat nanrti - Quran 9:38,39.

17. Umat Islam yang mengatakan bahawa Allah dan Rasul-Nya tidak memerintahkan kita umat Islam, baik individu mahupun pemerintah Islam, untuk berperang bagi menghapuskan kerajaan manusia yang syirik dan kufur termasuklah kerajaan demokrasi kita ini adalah orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Allah - kafirlah mereka ini - Quran Hud 59, AL-Lail 14,15,16.

18. Para ulama kita yang mengatakan bahawa tidak ada Jihad dan Perang untuk menghapuskan kerajaan manusia yang syirik dan kufur adalah para ulama yg jahat :

Daripada Ali bin Abi Thalib r.a. berkata: Telah bersabda Rasulullah saw.; “Sudah hampir sampai suatu masa di mana tidak tinggal lagi daripada Islam ini kecuali hanya namanya, dan tidak tinggal daripada Al-Quran itu kecuali hanya tulisannya. Masjid-masjid mereka tersergam indah, tetapi ia kosong daripada hidayah. Ulama mereka adalah sejahat-jahat makhluk yang ada di bawah kolong (naungan) langit. Dari mereka berpunca fitnah, dan kepada mereka fitnah ini akan kembali”.

Hadis ini memperkatakan mengenai sifat seluruh ulama kita yang ada pada hari ini bahawa mereka ini adalah ulama yg jahat. Para ulama kita mengatakan bahawa demokrasi adalah Islam dan mereka membolehkan amalan demokrasi padahal ianya adalah syirik dan kufur. Mereka mengatakan bahawa Islam adalah agama untuk perdamaian, keselamatan dan keamanan dan justeru Allah tidak memerintahkan kita supaya melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi untuk menghapuskan kerajaan manusia yang syirik dan kufur untuk kemudiannya digantikan dengan kerajaan Islam. Mereka mengatakan bahawa Jihad melawan Hawa Nafsu adalah Jihad yang paling besar di sisi Allah swt. Amatlah jahat kata-kata para ulama kita sekarang ini!
 

No comments:

Post a Comment