Saturday, July 5, 2014

Tragedi kematian tiga anak sekali gus: Padam kenangan pahit

Tragedi kematian tiga anak sekali gus: Padam kenangan pahitAlor Setar: Tragedi kematian tiga anak sekali gus pada tahun lalu terus menghantui diri si bapa. Demikian keperitan yang ditanggung Rusdi Rani, 38, hingga terpaksa bertindak nekad berhenti kerja sebagai tukang cuci di negeri ini untuk memulakan hidup baharu di kampung isterinya di Jerteh, Terengganu. 


Ia terpaksa dilakukan semata-mata untuk pergi jauh daripada lokasi sejarah hitam yang menyebabkannya kehilangan tiga anak serentak pada hujung tahun lalu.

Bukan niatnya berpindah untuk memadamkan memori tiga anak kesayangan itu, sebaliknya segala kenangan pahit masih mengganggu fikirannya yang masih menghuni kediaman mereka di Alor Semela, di sini, berikutan tragedi itu terlalu perit untuk ditempuhi Rusdi dan isterinya, Siti Aishah Ariffin, 40.

Teringat hilai tawa anak


Walaupun hampir tujuh bulan tiga beradik malang mangsa bunuh itu pergi meninggalkan keluarga, kelincahan dan hilai tawa Allahyarham Nur Syarikah, 14, serta keletah manja dua adiknya, Nur Izzati Husna, 12, dan Puteri Nurul Akma, 3, seolah-olah masih kekal menghuni kediaman keluarga mereka. 

No comments:

Post a Comment