Friday, March 27, 2015

‘Puas hati saya!’

Dancheng (China): Kerana buruk sangka, seorang wanita di Zhejiang, wilayah di timur China bertindak bodoh dan terpaksa menanggung malu dengan perbuatannya sendiri.
Marah kerana menyangka teman lelakinya bermain kayu tiga, Li Tan, 23, mengambil keputusan menampal tuala wanita pada kereta kekasihnya itu.
Dia bertindak demikian selepas teman lelakinya, De Wu, 24, tidak pulang sejam selepas waktu yang dijanjikan. Dia tidak tahu teman lelakinya berada di rumah rakan untuk mengatur majlis sambutan hari jadinya.
Li membeli 30 tuala wanita di kedai berhampiran dan menampal pada kereta De tanpa mempedulikan orang ramai yang lalu lalang.
Rakannya, Chung Chen, 24, berkata: “Li begitu berang. Saya pujuk dia supaya tunggu kepulangan De dan mendengar alasan kenapa dia lewat. Dan kereta yang jadi sasaran itu pun bukan keretanya, hanya kereta sewa.”
Li enggan mendengar alasan Chung. Dia meneruskan tindakannya dan kemudian memuat naik gambar kereta itu di media sosial dengan berkata: ‘Puas hati saya!’
Ramai pengguna Internet menyokong tindakannya. Ada yang menulis: “Tindakan bijak. Ia akan mengajar lelaki itu!”
Ada pula menulis: “Anda sepatutnya menggunakan tuala yang sudah dipakai.”
De terkejut apabila pulang dan melihat kereta yang disewanya penuh dengan tuala wanita.
“Saya bertanya dia apa yang berlaku. Tetapi dia mengamuk. Saya menjelaskan bahawa saya keluar untuk mengatur jamuan hari jadinya. Saya tunjuk bil tempahan di sebuah restoran. Saya beritahu dia semua rakannya akan datang.
“Dia akhirnya percaya kata-kata saya. Tetapi saya tidak yakin ada orang yang akan menyewa kereta itu lagi,” kata De.
Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 26 Mac 2015 @ 8:58 AM


KERETA ditampal tuala wanita.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/39359#sthash.QkPrcbzf.dpuf

No comments:

Post a Comment