Monday, June 14, 2010

siasat jangan tak siasat


Polis siasat tiga video lucah artis 
Polis menjalankan siasatan terhadap tiga selebriti Indonesia selepas video seks mereka telah tersebar di Internet. Pihak berkuasa tersebut akan menyoal siasat tiga selebriti terbabit adalah vokalis kumpulan Peterpan iaitu Ariel, Luna Maya dan aktres Cut Tari di atas tuduhan melanggar undang-undang anti-pornografi. Dalam rakaman klip video tersebut, Ariel telah melakukan hubungan seks bersama Luna yang juga teman wanitanya bersama-sama bekas teman wanitanya, Cut Tari. Ketua Polis, Ito Sumardi berkata, siasatan lebih tertumpu bagaimana rakaman tersebut boleh tersebar di internet serta mencari dalang akan perbuatan tersebut. Rakaman yang diambil daripada telefon bimbit kepunyaan Ariel itu telah disebarkan berikutan rumahnya telah dimasuki pencuri beberapa bulan lalu. Jika bersalah mereka boleh dihukum penjara maksimum 12 tahun. 

Kisah rakaman video tersebut menjadi antara topik paling hangat dibincangkan di laman Twitter bertajuk Peterporn, mengambil nama sempena kumpulannya. 

Luna yang merupakan duta Program Bantuan Makanan Dunia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) serta duta produk keluaran Unilever bagaimanapun masih menanti keputusan daripada pihak Unilever sama ada kontraknya akan diteruskan atau sebaliknya. Sementara Cut pula adalah duta penghawa dingin jenama Sharp.

No comments:

Post a Comment