Friday, August 27, 2010

Keluarga remaja Cina mohon maaf



SEOW WEI (kiri), Kok Foo (dua dari kiri), Foong Kuen (kanan) dan Teck Ai (dua dari kanan) bersalaman serta memohon maaf kepada Mohd. Hasbi (tengah) berhubung kes menyimbah cat di Surau Taman Pulai Impian, Sikamat semalam. Turut kelihatan Chai Thiam (tiga dari kiri).


SEREMBAN - Keluarga empat remaja Cina yang ditahan polis kerana disyaki menyimbah cat merah dan melempar botol arak di Surau Taman Pulai Impian, Sikamat di sini baru-baru ini memohon maaf kepada masyarakat Islam di kawasan berkenaan.
Cheng Kok Foo, 38; Wong Seow Wei, 43; Loh Teck Ai, 53, dan Leong Foong Kuen, 53, yang merupakan ibu dan bapa kepada empat remaja itu mengakui perbuatan tersebut telah mengguris perasaan penganut agama Islam.
Kok Foo berkata, tindakan keterlaluan anaknya itu adalah salah dan dia dengan ikhlas meminta maaf kepada penduduk di situ.
"Anak saya sudah melakukan kesalahan yang amat sukar saya terima, begitu juga dengan umat Islam. Ini perbuatan yang tidak baik. Saya harap permohonan maaf ini diterima," katanya pada sidang akhbar di Surau Taman Pulai Impian semalam.
Turut hadir ialah Pengerusi MCA negeri, Senator Datuk Dr. Yeow Chai Thiam, Ketua UMNO Cawangan Panchor Jaya, Arshad Jawi dan Pengerusi surau terbabit, Mohd. Hasbi Ismail.
Seow Wei pula berkata, anaknya telah melakukan satu kesalahan besar kerana membuat kacau di surau yang menjadikan tempat beribadat orang Islam.
"Mungkin saya kurang mengajar anak untuk menghormati orang lain terutama tempat yang dianggap suci oleh orang Islam, maafkan kami," katanya.

No comments:

Post a Comment