Monday, September 13, 2010

Pemilihan bukti PKR amal demokrasi




KAPAR - Perebutan kerusi Ketua Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Kapar menyaksikan pertembungan enam penjuru manakala jawatan Timbalan Ketua Cabang, menyaksikan pertandingan dua penjuru yang mana salah satu calon adalah Ahli Parlimen Kapar, S Manikavasagam. 

Proses pencalonan agak meriah apabila setiap calon Ketua Cabang membawa penyokong masing-masing dengan kibaran bendera keadilan. 

Salah seorang calon ketua yang dijangka akan menerajui Cabang Kapar adalah Khairul Anuar Othman. 

Khairul berkata, pemilihan yang diadakan adalah bukti ketelusan parti mengamalkan demokrasi. 

“Secara tidak langsung ia memberi peluang kepada kami (calon) yang bertanding dengan hak sama rata untuk menonjolkan kepimpinan masing-masing. 

“Memang saya akui kesemua calon mempunyai kekuatan tersendiri dari segi kredibiliti, pendidikan dan pengalaman,” katanya kepada Sinar Harian. 

Beliau yang juga Presiden Penyokong Kelab Menteri Besar Selangor dan Ketua Ranting Jalan Sementa berkata, pihaknya menyerahkan keputusan kepada seluruh ahli Cabang Kapar untuk memilih calon ahli jawatankuasa (AJK) yang mampu bekerja demi parti dan menilai kredibiliti seseorang Ketua Cabang. 

“Saya akan menggunakan pengalaman selama 12 tahun sewaktu penubuhan PKR hingga kini dengan menyatupadukan kesemua anggota Cabang Kapar dalam pasukan yang kuat dengan moto ‘Politik baru budaya baru dan harapan baru’. 

“Saya akan memastikan parti PKR akan terus mendapat tempat dalam kalangan rakyat dalam Cabang Kapar,” katanya.

No comments:

Post a Comment