Tuesday, March 29, 2011

Wanita cari waris wali nikah


MELAKA: Seorang wanita mencari ibu bapa atau waris mahramnya bagi menjadi wali untuk pernikahannya yang akan diadakan November depan.
Penolong Pegawai Farmasi di sebuah klinik, di sini, Jamilah Ibrahim, 26, berkata dia tidak mengetahui dirinya diserahkan kepada keluarga angkatnya sejak lahir.

Menurutnya, ibu bapa angkatnya, Khadijah Thamby dan Ibrahim Ali (gambar), yang kedua-duanya sudah meninggal dunia tidak pernah menceritakan mengenai latar belakangnya sebagai anak angkat.

“Saya hanya mengetahui mengenai perkara ini sehingga diberitahu sepupu sebelah keluarga angkat pada tahun lalu. Saya bertunang pertengahan Oktober lalu selepas mengetahui mengenainya dan saya terus berusaha mencari mereka (ibu bapa kandung) atau mahram, tetapi gagal.

“Berdasarkan maklumat pada sijil kelahiran, saya dilahirkan di Hospital Tanjung Karang (Selangor), tetapi tidak mempunyai maklumat mengenai ibu bapa saya,” katanya, di sini, semalam.

Jamilah berkata, apa yang diketahui melalui sepupu angkatnya, dia diserahkan kepada keluarga angkat sejak berusia beberapa hari dan terus menetap di Chincin, Jasin, dekat sini.

“Sesiapa yang mempunyai maklumat atau mengenali ibu bapa angkat atau kedua ibu bapa kandung boleh menghubungi saya di talian 06-5293611,” katanya.

No comments:

Post a Comment