Friday, July 29, 2011

Konstabel, anak terpelanting

KERIAN: Seorang anggota polis dan anak kecilnya yang tidur lena di ribanya maut apabila terpelanting keluar dari bas ekspres selepas kenderaan itu dirempuh treler yang ‘terbang’ dalam satu kemalangan ngeri jam 12.25 tengah malam kelmarin di Kilometer 201.5, arah selatan, Lebuhraya Utara-Selatan (Plus), berhampiran susur Bukit Merah, di sini.

Pelanggaran itu mengakibatkan dinding bas ekspres berkenaan terkopak menyebabkan mangsa, isteri dan anak lelakinya yang berusia setahun lapan bulan tercampak keluar kira-kira 10 meter ke bahu jalan.

Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Mat Fauzi Nayan berkata, kemalangan berlaku apabila treler membawa muatan peket gula yang dalam perjalanan menuju ke Pulau Pinang bertembung dengan bas ekspres dari arah utara.

“Berdasarkan maklumat, treler yang dipandu lelaki bernama A Yogeswara Roa, 25, sambil ditemani kelindan, K Supramaniam, 30, hilang kawalan sebelum terbabas ke kanan jalan dan merempuh pembahagi besi di tengah lebuh raya.


“Treler yang dipandu laju itu kemudian memasuki laluan bertentangan sebelum melanggar bas ekspres yang ketika itu membawa 32 penumpang. Pelanggaran kuat itu menyebabkan lori berkenaan putus dua manakala bahagian depan dan sisi kanan bas itu remuk,” katanya.

myMetro | Konstabel, anak terpelanting

No comments:

Post a Comment