Sunday, July 17, 2011

Perkahwinan anak hambar



KamariYA menunjukkan kad jemputan dan laporan polis terhadap penganjur perhimpunan Bersih yang telah menjejaskan majlis perkahwinan anak perempuannya pada sidang akhbar di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Walaupun perhimpunan haram di ibu kota telah berlalu seminggu lalu, namun peristiwa itu masih menghantui seorang ibu yang dirundung perasaan sedih dan pilu.

Impian Kamariya Rejab, 58, untuk melihat majlis perkahwinan anak tunggalnya disambut meriah tidak kesampaian apabila kurang separuh daripada 3,000 tetamu jemputan tidak dapat hadir.

Ini berikutan kesukaran tetamu untuk sampai ke rumah pengantin di Kampung Pandan di sini apabila pihak polis telah menutup beberapa batang jalan di ibu negara bagi menangani perhimpunan haram itu.

Kamariya mendakwa mengalami kerugian hampir RM45,000 apabila sajian makanan dan cenderahati untuk tetamu terbiar gara-gara perhimpunan anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) itu.

"Makcik jangkakan paling kurang 2,000 tetamu akan hadir, namun hanya kira-kira 1,000 tetamu sahaja yang datang dan mereka terdiri daripada jiran sekeliling," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Katanya, bukan hanya tetamu dari Kuala Lumpur dijemput malah dari Singapura dan seluruh negara turut diundang bagi memeriahkan perkahwinan anak perempuannya, Nor Rehan Jaharudin, 29.

Kamariya yang bekerja di Singapura sejak 20 tahun lalu, mengecam tindakan penganjur perhimpunan itu kerana baginya keadaan di Malaysia sudah aman dan damai.

Kejadian itu juga membuatkannya tidak sihat sehingga kini kerana perhimpunan haram itu telah menjejaskan hari bahagia buat anaknya dan keluarga. - Bernama

Kosmo! Online - Negara

No comments:

Post a Comment